Mali ste nehodu? Žiadna ústna dohoda!

Autor: AUTOGRAND | 24.2.2014 o 10:41 | (upravené 24.2.2014 o 10:50) Karma článku: 5,40 | Prečítané:  1109x

Ono je to prirodzené. Keď sa staneme účastníkmi dopravnej nehody či celkovo nejakej poistnej udalosti, tak možno niekedy “strácame hlavu”, sme v šoku a zabúdame konať racionálne. Preto sme sa rozhodli spísať vám tu základné kroky, ktoré sú v prípade nehody “must”.

Tak v prvom rade - vždy spíšte správu o nehode! Vždy - bez ohľadu na to, či ide o nehodu väčšiu či menšiu. Niekedy sa nám stáva, že prídu zákazníci s automobilom s tým, že sa s druhým aktérom nehody dohodli o ďalšom postupe, no po odchode z miesta nehody a ústnom dohovore už tento neplatil. Nespoliehajte sa naň!

Nezabudnite, že za predpokladu, že sa vám nehoda stane na vozidle služobnom, firemnom, referentskom, tak musíte v každom prípade kontaktovať políciu, a to bez ohľadu na predpokladanú výšku škody. Ak ide o vaše súkromné vozidlo, políciu volajte iba za predpokladu vyššej škody.

Kedy konkrétne je nutné volať políciu?

  • keď sa usmrtí alebo zraní osoba
  • keď sa poškodí cesta alebo všeobecne prospešné zariadenie
  • keď uniknú nebezpečné veci
  • keď na niektorom zo zúčastnených vozidiel vrátane prepravovaných vecí alebo na inom majetku vznikne hmotná škoda zrejme prevyšujúca jedenapolnásobok väčšej škody podľa Trestného zákona, čo predstavuje približne 4 000 eur.

Pozor, dôležité! Poistnú udalosť je potrebné nahlásiť do 15 dní, ak vznikla na území Slovenskej republiky a do 30 dní od vzniku, ak sa tak stalo mimo územia Slovenskej republiky. Jej likvidácia je už následne na samotnej poisťovni. Priamo na mieste môžete kontaktovať buď poisťovňu, alebo priamo asistenčnú službu svojho autorizovaného servisu, ktorá v tomto prípade zahŕňa aj bezplatné odtiahnutie vozidla po nehode. AUTOGRAND presne túto možnosť poskytuje, takže ak sa majiteľovi Toyoty u nás zakúpenej stane nejaká nehoda, tak zavolá svoje asistenčné služby, nahlási, že je naším zákazníkom a asistenčné služby sa už o vozidlo postarajú. Výhodou v prípade servisovania vozidla v autorizovanom servise je aj to, že vám poskytne náhradné vozidlo po dobu opravy vášho automobilu.

Mimochodom, nezabudnite na to, že v prípade likvidácie poistnej udalosti vám môže byť práve autorizovaný servis veľmi nápomocný. Konkrétne AUTOGRAND, autorizovaý servis pre značku Toyota a Mazda, má totiž zmluvné spolupráce s viacerými poisťovňami, vďaka čomu majiteľ vozidla, ktoré sa zúčastnilo nehody, nemá žiadne “opletačky”, servis za neho pošle faktúry a všetky ostatné potrebné náležitosti priamo do poisťovne, s ktorou má uzavretú poistnú zmluvu. Vodič, majiteľ vozidla sám, tak vôbec nemusí do poisťovne chodiť, stáť v rade a čeliť istým byrokratickým prieťahom.

Opäť by sme teda radi poradili nielen už hrdým majiteľom automobilov, ale aj tým, ktorí svoje vozidlo ešte len plánujú kúpiť - už pri kúpe zohľadnite aj tieto ďalšie faktory, a tiež pri výbere toho vášho servisu. Často na to nemyslíme, pretože nehody či iné poruchy sa nás denne netýkajú. Ale niekedy sa môžu týkať každého jedného z nás a vtedy kvalitného partnera po boku oceníme. Najmä však v prvom rade pamätajte - z miesta nehody nikdy neodchádzajte iba s ústnou dohodou. :)

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Velez-Zuzulová šla skvelo a skončila druhá, Vlhová klesla na siedme miesto

Američanka Shiffrinová predbehla Slovenku s jasným náskokom.

KOMENTÁRE

Smer je v jednoSmerke. Ako Mečiarov valec či kôl v plote

Fico sa k realite postavil chrbtom. Zahral sa na kôl v plote.


Už ste čítali?